تردمیل میتواند تاثیر شگفت آوری در کاهش وزن داشته باشد اما استفاده ی صحیح از تردمیل میبایست حتما رعایت شود تا انجام حرکات ورزشی با تردمیل و دویدن بر روی تردمیل موجب آسیب به بدن نشود. زمانی که استفاده ی صحیح از تردمیل انجام شود افراد زودتر به اهداف ورزشی خود میرسند.

یکی از مهمترین موارد در استفاده از تردمیل شروع آرام و آهسته هست. زمانی که بر روی تردمیل سوار میشوید ابتدا از سرعت کم شروع کرده و با راه رفتن بر روی تردمیل بدن را گرم کنید. قدم زدن در ابتدای شروع حرکت تردمیل به مدت چند دقیقه میتواند از ایجاد اسیبهای شدید جلوگیری کند. همچنین میتوانید از برنامه ی دستگاه تردمیل استفاده کنید. برنامه ی تردمیل کلیه ی مراحل گرم کردن و سوخت و ساز مناسب و سرد کردن را به نحو مناسبی انجام میدهد.

هنگام استفاده از تردمیل از گرفتن دستگیره های تردمیل خود داری کنید. بسیاری از افراد تصور میکنند که باید دستگیره های تردمیل را بگیرند اما گرفتن دستگیره ی تردمیل میتواند آسیب به بدن وارد کرده و همچنین میزان سوزاندن کالری را کاهش دهد. دستگیره های تردمیل تنها برای حفظ تعادل در مواقع ضرورت است و بهتر است هرگز از دستگیره ی تردمیل استفاده نکنید.

هنگامی که از تردمیل با سرعت بالا استفاده میکنید باید کفش مناسب برای دویدن بر روی تردمیل به پا داشته باشید تا از اسیب در سرعت بالا جلوگیری کنید.

استفاده از شیب تردمیل میتواند درصورت نداشتن امادگی لازم و بدون برنامه موجب اسیب دیدگی شود. بنابراین زمانی که حرفه ای نیستید از شیب تردمیل استفاده نکنید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *